Zapiekane awokado z jajkiem


x

Łatwy

Tani

Bez nabiału

Bezglutenowe


Zapiekane awokado z jajkiem to bardzo syte i dosyć kaloryczne śniadanie, ale jeśli jesteście na diecie ketogenicznej, białkowo-tłuszczowej, niskowęglowodanowej to z pewnością przypadnie Wam do gustu! Poza tym ilość wartości odżywczych jaką zawierają jajko i awokado jest ogromna!

0 z 5 (0 głosów)

0 z 5 (0 głosów)

Przygotowanie Pieczenie Gotowe
5 min 13 min 18 min
Przygotowanie 5 min
Pieczenie 13 min
Gotowe 18 min

SKŁADNIKI:

Porcje
2

  • awokado - 1 sztuka

  • małe jajka - 2 sztuki

  • sól

  • kolorowy pieprz

PRZYGOTOWANIE

Awokado myjemy, obkrawamy poziomo i usuwamy pestkę. Jeśli dziurki po pestce są dosyć małe i nie zmieścimy tam jajka to możemy ją bardziej wydrążyć, miąższ wykorzystać osobno, albo nie wlewać całego białka (pozostałe możemy dodać do innego dania np. omletu).

Do każdej połówki awokado wbijamy po jajku, oprószamy solą i pieprzem. Tak przygotowane awokado układamy na blaszce do pieczenia.

Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. Awokado z jajkiem pieczemy około 13 minut, tak aby białko było ścięte, ale żółtko delikatnie płynne.

Zapiekane awokado z jajkiem serwujemy z pieczywem, posypane szczypiorkiem lub w towarzystwie lekkiej sałatki.


Podziel się swoją opinią!

1 komentarz

Pokaż komentarz

Przepraszamy wystąpił błąd, spróbuj ponownie za chwile.

Podana treść jest wulgarna. Prosimy, zmień ją!

Źródło:

Zgłoś niestosowny komentarz

Katarzyna 3 dni temu
Super pomysł! Wypróbuje
      Odpowiedz

Drogi Użytkowniku,
Serwis Pełnia Smaków przetwarza Twoje dane osobowe oraz używa plików cookie. Klikając przycisk „akceptuje”, pozostając na stronie oraz zamykając ten komunikat, wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych zgodnie z naszą Polityką Prywatności oraz zobowiązujesz się do przestrzegania Regulaminu Serwisu.